کد خبر:۷۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۸
تعداد بازدید: 14709
print نسخه چاپی
send ارسال به دوستان
saveذخیره
موج انقلابی کتاب‌های الکترونیکی هنوز آغاز نشده است
اولین گروهی که به شدت از رواج کتاب‌های الکترونیک ضرر می‌کنند، کتابفروشی‌های زنجیره‌ای هستند
مدیر یکی از معتبرترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای کتاب، از کاهش فروش کتاب‌های الکترونیکی خبرداد. اما تحلیل‌گر تلگراف، گبی وود، معتقد است اگر ناشران کمی مبتکر و فعال باشند، هنوز کارهای زیادی برای انجام‌دادن باقی مانده است.

به گزارش ایبنا و به نقل از تلگراف، آقای واتر استون، بنیانگذار کتاب‌فروشی‌های زنجیره‌ای به همین نام، اعلام کرده که فروش کتاب‌های الکترونیک رو به کاهش می‌رود. شاید چنین شود، اما این را باید ناشی از ضعف ناشران این حوزه دانست که نتوانسته‌اند جایگاه واقعی کتاب‌های الکترونیک را به درستی تشخیص دهند.

به نظر تحلیل‌گر تلگراف، اولین گروهی که به شدت از رواج کتاب‌های الکترونیک ضرر می‌کنند، کتابفروشی‌های زنجیره‌ای هستند. یکی از شایع‌ترین بحث‌ها درباره کتاب‌های الکترونیکی این است که رواج این گونه کتاب‌ها، ممکن است تهدیدی برای آینده اقتصادی فروشندگان و ناشران کتاب‌های چاپی باشد.

از طرفی واقعیت این است که کتاب‌های الکترونیک، در الهام‌بخشی به خوانندگان خود و بازکردن ذهن آنها چندان موفق عمل نکرده‌اند و بسیاری از ناشران، کتاب‌های چاپی و کتاب‌های الکترونیک را دو شکل مختلف از یک اثر واحد می‌دانند.

گروهی دیگر از ناشران نیز، تلاش کرده‌اند با ارائه اپلیکیشن‌های پیشرفته و گران‌قیمت، فروش کتاب‌های الکترونیک خود را بالا ببرند که در این کار نیز بسیار ناموفق بودند. اما ناشران بزرگی مانند پنگوئن رندوم هاوس (Penguin Random House)، به این نتیجه رسیده اند که مردم جذب کتاب‌هایی می‌شوند که آنها را خشنود کند و ناشر باید صرفاً به انتشار کتاب‌هایی با جلد‌های جذاب و رنگ‌های مناسب بپردازد.

بنابراین موفقیت در نشر کتب الکترونیک به دو چیز بستگی دارد : نوآوری و منطق. ناشران نباید به کتاب‌های الکترونیک خود به عنوان نوعی دیگری از کتاب‌های چاپی سنتی نگاه کنند. آنها باید ایده‌های خلاقانه‌تری را برای ارتقای توجه خوانندگان به کتاب‌های الکترونیک مد نظر قرار دهند. در غیر این صورت هرگز نمی‌توان از انقلاب اطلاعات سخن گفت.

Bookmark and Share
نظرات بینندگان:
نام:
ایمیل:
* نظر: