کد خبر:۷۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۴
تعداد بازدید: 3061
print نسخه چاپی
send ارسال به دوستان
saveذخیره
چند پرسش مهم از خانم‌ها
گاهی عادت‌های غلط رایجی وجود دارد که می‌تواند ذره‌ ذره سلامت را از موهای شما بگیرد. در چنین مواقعی خود فرد هم نمی‌داند چرا و به کدام دلیل موهایش روز به روز فرسوده‌تر می‌شود

گاهی عادت‌های غلط رایجی وجود دارد که می‌تواند ذره‌ ذره سلامت را از موهای شما بگیرد. در چنین مواقعی خود فرد هم نمی‌داند چرا و به کدام دلیل موهایش روز به روز فرسوده‌تر می‌شود.

داشتن موهای سالم آرزوی هر کسی است ولی گاهی بی‌توجهی باعث می‌شود که مو طراوت و شادابی خود را از دست بدهد. گاهی عادت‌های غلط رایجی وجود دارد که می‌تواند ذره‌ ذره سلامت را از موهای شما بگیرد. در چنین مواقعی خود فرد هم نمی‌داند چرا و به کدام دلیل موهایش روز به روز فرسوده‌تر می‌شود.

موهای‌تان را هر چند وقت یک‌بار کوتاه می‌کنید؟

کوتاه کردن مرتب موها بهترین راهی است که می‌توانید موخوره‌ها را از بین ببرید. پس اگر می‌خواهید موهایی سالم داشته باشید هر 4 تا 6 هفته یک‌بار حتما به آرایشگاه سر بزنید. اگر موهایی بلند دارید، باید از حالت‌دهنده و کرم مو استفاده کنید تا آنها را از آسیب‌های احتمالی محافظت کنید. اگر هم احساس می‌کنید موهای‌تان شکننده شده‌است، آنها را کوتاه کنید یا از آرایشگرتان بخواهید برای شما از نوعی کاندیشنر عمیق و قوی مو استفاده کند.

 شما چگونه موی‌تان را سشوار می‌کشید؟

قبل از این‌که باد سشوار را روی موهای‌تان بگیرید اول آن را روی دست خود امتحان کنید، اگر احساس کردید دست‌تان را می‌سوزاند شک نکنید که این باد می‌تواند موهای شما را بسوزاند. شما می‌توانید با توجه به احساس سوزش و دردی که باد سشوار روی پوست شما ایجاد می‌کند بفهمید، چه بلایی سر موهای‌تان می‌آید.

وضعیت موهای شما چگونه است؟

اگر روی موهای‌تان احساس زبری و ناهمواری می‌کنید، نشان دهنده این است که کوتیکول موهای شما آسیب دیده‌است. بسیار طبیعی است که موها در بالا و نزدیک ریشه‌ها نرم و صاف باشند ولی در پایین و نزدیک سر، زبر و خشن باشند اما هرچقدر این زبری به ریشه نزدیک‌تر باشد، نشان دهنده این است که موهای شما آسیب‌دیده‌تر است.

چه نوع مواد غذایی در بشقاب شما وجود دارند؟

تغذیه سهم بسزایی در سلامت موها دارد. ساقه موها باید پروتئین مورد نیاز خود را از مواد پروتئینی مصرفی تامین کند. برای این‌که موهای پرپشت و سالم داشته باشید، روزانه حدود 150 گرم پروتئین خالص مصرف کنید.

 موهای‌تان را چگونه رنگ می‌کنید؟

برخلاف آنچه شما فکر می‌کنید، رنگ کردن بیش از حد می‌تواند به موها آسیب برساند. در واقع وقتی بیش ‌از ‌اندازه از رنگ‌های مختلف مو استفاده شود، موها کاملا شادابی خود را از دست می‌دهند. از این رو به هیچ وجه از چند رنگ در یک زمان کوتاه استفاده نکنید و چند رنگ مختلف را با هم به کار نبرید. اگر می‌خواهید 2 کار مختلف را با هم انجام دهید، (رنگ و فر کنید)، به مدت چند هفته به موها کاری نداشته باشید تا کمی آسیب‌های به‌وجود آمده بهبود یابد. از یک ماسک پروتئین قوی برای موها استفاده کنید تا مجددا قدرت را به آنها بازگردانید. منبع: مجله زیبایی

برچسب ها: مو ، زنان ، سلامت
Bookmark and Share
نظرات بینندگان:
نام:
ایمیل:
* نظر: