کد خبر:۶۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۰
تعداد بازدید: 5692
print نسخه چاپی
send ارسال به دوستان
saveذخیره
تفاوت پراید در ایران و کره جنوبی!
درحالیکه بر خلاف نظر مسوولان شرکت سایپا مردم هم چنان تولیدات این شرکت را با نام پراید می شناسند، کارخانه سازنده پرایدهای اولیه و درحالیکه دگرگونی بنیادی در طراحی و کیفیت آن ایجاد کرده است
درحالیکه بر خلاف نظر مسوولان شرکت سایپا مردم هم چنان تولیدات این شرکت را با نام پراید می شناسند، کارخانه سازنده پرایدهای اولیه و درحالیکه دگرگونی بنیادی در طراحی و کیفیت آن ایجاد کرده است.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران، مسوولان شرکت سایپا می گویند خودرویی که این شرکت تولید می کند و نام تجاری پلتفرم آن X100 است دیگر پراید نیست و باید مردم اسامی جدید را برای این خودروها به کار برند.

تاریخچه پراید و اصلیت آن را دیگر کمتر کسی است که نداند اما شاید کمتر افرادی باشند که بدانند پراید هنوز در کره جنوبی تولید می شود؛ با همین نام اما با وضعیتی متفاوت تر از آنچه در ایران می گذرد.

تولید پراید با ویژگی هایی که ما در ایران آن را می شناسیم تا سال 2000 در کره و توسط کیاموتورز ادامه داشت تا اینکه کیا، ریو را برای رقابت را فورد فوکوس و فولکس گولف به بازار عرضه کرد.

(پراید تولیدی سال 2005)

ویژگی پراید های اولیه هم این بود که از یک موتور 1100 تا 1300 سی سی کاربوراتی بهره می بردند تا اینکه در راستای استانداردهای اروپا به انژکتوری تغییر یافتند.

سال 2005، انقلاب جدی در موتورهای کیا رخ داد به گونه ای که موتور این خودرو به 1400 سی سی تغییر یافت. سیستم دنده آن اتومات شد و قیمت آن هم به بالای 11 هزار دلار رسید. در سال 2006، باز هم تغییرات ادامه یافت تا اینکه موتور 1500 سی سی آن هم به بازار آمد. نوع سوخت آن به دیزل تغییر یافت اما قیمت آن همان شد که بود.

 

این خودرو در سال های بعد هم از تغییرات مصون نماند. کیا تغییرات جدی روی این خودرو اعمال کرد. در مدل های بعدی موتور این خودرو با ظرفیت 1400 سی سی عرضه می شدند.

در سال 2010 باز هم تغییرات کاربردی در طراحی و قابلیت های پراید از سوی شرکت کره ای اعمال شد. موتور آن 1600 سی سی شد و سوخت آن هم در دو نوع بنزینی و دیزلی قابل انتخاب بود.

(پراید تولیدی سال 2011)

تغییرات در سال های بعد هم ادامه یافت اما این تغییرات آنگونه هیبت پراید را متفاوت از آن نمونه اولیه کرد که شاید کمتر کسی باور کند این پراید همان پرایدی است که ما امروز در جاده های کشور می شناسیم تازه مسوولان کیا هیچ ادعایی در خصوص نام این خودرو ندارند اما خودروسازان داخلی اصرار دارند آنچه را که خود آنها نتوانسته اند تغییر دهند، خریداران تغییر دهند.

پراید در داخل کشور تا سال های اخیر، و البته آنگونه که پیداست، بنابر فشار بسیاری از نهادها برای ارتقای استانداردها، تغییراتی را به خود ندید. شرکت سایپا سپس روی به طراحی پروژه ای آورد تا بلکه از بار فشارها بر کیفیت این خودرو کم کند. نتیجه اگرچه مثبت بود و پراید واقعا تغییراتی به خود دید اما نه ظاهر و نه باطن خودرو تفاوت معناداری که بتوان نمونه آن را در آنچه شرکت کره ای صورت داده دید، مشاهده نمی شود.

نه موتور خودرو تغییر کرده و نه طراحی آن دگرگون شده هر چه هست همان است که بود. حتی در مدل سایپا111، به دلیل اینکه تنها درب هاچ بک آن تغییر کرده بود، عکس هایی که از این مدل موجود است تنها از نمای عقب بوده و جلو و داخل خودرو تفاوتی با مدل های دیگر نکرده است.

 

 مسوولان شرکت سایپا می گویند خودرویی که این شرکت تولید می کند و نام تجاری پلتفرم آن X100 است دیگر پراید نیست و باید مردم اسامی جدید را برای این خودروها به کار برند.

تاریخچه پراید و اصلیت آن را دیگر کمتر کسی است که نداند اما شاید کمتر افرادی باشند که بدانند پراید هنوز در کره جنوبی تولید می شود؛ با همین نام اما با وضعیتی متفاوت تر از آنچه در ایران می گذرد.

تولید پراید با ویژگی هایی که ما در ایران آن را می شناسیم تا سال 2000 در کره و توسط کیاموتورز ادامه داشت تا اینکه کیا، ریو را برای رقابت را فورد فوکوس و فولکس گولف به بازار عرضه کرد.

(پراید تولیدی سال 2005)

ویژگی پراید های اولیه هم این بود که از یک موتور 1100 تا 1300 سی سی کاربوراتی بهره می بردند تا اینکه در راستای استانداردهای اروپا به انژکتوری تغییر یافتند.

سال 2005، انقلاب جدی در موتورهای کیا رخ داد به گونه ای که موتور این خودرو به 1400 سی سی تغییر یافت. سیستم دنده آن اتومات شد و قیمت آن هم به بالای 11 هزار دلار رسید. در سال 2006، باز هم تغییرات ادامه یافت تا اینکه موتور 1500 سی سی آن هم به بازار آمد. نوع سوخت آن به دیزل تغییر یافت اما قیمت آن همان شد که بود.


این خودرو در سال های بعد هم از تغییرات مصون نماند. کیا تغییرات جدی روی این خودرو اعمال کرد. در مدل های بعدی موتور این خودرو با ظرفیت 1400 سی سی عرضه می شدند.
 

در سال 2010 باز هم تغییرات کاربردی در طراحی و قابلیت های پراید از سوی شرکت کره ای اعمال شد. موتور آن 1600 سی سی شد و سوخت آن هم در دو نوع بنزینی و دیزلی قابل انتخاب بود.

 

(پراید تولیدی سال 2011)

 

تغییرات در سال های بعد هم ادامه یافت اما این تغییرات آنگونه هیبت پراید را متفاوت از آن نمونه اولیه کرد که شاید کمتر کسی باور کند این پراید همان پرایدی است که ما امروز در جاده های کشور می شناسیم تازه مسوولان کیا هیچ ادعایی در خصوص نام این خودرو ندارند اما خودروسازان داخلی اصرار دارند آنچه را که خود آنها نتوانسته اند تغییر دهند، خریداران تغییر دهند.

پراید در داخل کشور تا سال های اخیر، و البته آنگونه که پیداست، بنابر فشار بسیاری از نهادها برای ارتقای استانداردها، تغییراتی را به خود ندید. شرکت سایپا سپس روی به طراحی پروژه ای آورد تا بلکه از بار فشارها بر کیفیت این خودرو کم کند. نتیجه اگرچه مثبت بود و پراید واقعا تغییراتی به خود دید اما نه ظاهر و نه باطن خودرو تفاوت معناداری که بتوان نمونه آن را در آنچه شرکت کره ای صورت داده دید، مشاهده نمی شود.

 

نه موتور خودرو تغییر کرده و نه طراحی آن دگرگون شده هر چه هست همان است که بود. حتی در مدل سایپا111، به دلیل اینکه تنها درب هاچ بک آن تغییر کرده بود، عکس هایی که از این مدل موجود است تنها از نمای عقب بوده و جلو و داخل خودرو تفاوتی با مدل های دیگر نکرده است.

(پراید اولیه)
 

Bookmark and Share
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۴
اردشیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
0
11
آقا تا کی میخوای مونتاژکار باشی یک تنوع قشنگ بده فقط بلدی یک چراغ عوض کنی 2 ملیون گران بفروشی چندتا طراح کپی بردار قوی پیدا کنید مثل کره جنوبی اقای مسول سایپا همش فکر این نباش که چطوری گرانفروشی کنید
سینا از شیراز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
0
0
در سال تولید ملی ، انتظار بیشتری از تولیدکنندگان داخلی داشتیم. ولی وقتی سیاست دولت اینه که هنوز مواد اولیه ساخت خودرو توسط کارخانه خریداری نشده ، کارخانه خودروی تولید نشده رو پیش فروش می کنه!! توقع بیشتری هم نمیشه داشت. سیاست های کلی مون باید عوض بشه و باید رقابتی باشه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۸
0
0
برو خدا شکر کن که حال دارند که مدل چراغ عوض کنند اگر نکنند همین اش همین کاسه !
مصطفی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
0
2
سلام.

باشه قبول سایپا جان تو یه آینه و یه چراغ عوض کن دیگه ما بهش نمیگیم پراید بهش میگیم بنز خوبه؟ اونوقت راحت 100میلیون میتونی بفروشیش.

وقتی مدیرعامل سایپا انقدر از لحاظ علم خودروسازی عقب مانده است که فرق بین فیس لیفت پراید و تولید جدید ماشین رو ندونه باید فاتحه این خودروسازی رو خوند.
نمیدونم تا کی میخواییم اینطوری عقب مونده باشیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نظرات بینندگان:
نام:
ایمیل:
* نظر: