کد خبر:۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۴:۳۲
تعداد بازدید: 1792
print نسخه چاپی
send ارسال به دوستان
saveذخیره
افزايش 12 درصدي قيمت لوازم خانگي
بسياري از کالاهايي هم که در بيلبورد هاي تبليغاتي به عنوان کالاهاي آلماني و اروپايي معرفي مي شوند، ساخت کشور ترکيه و چين هستند که در اتحاديه با چند فروشنده که در فاکتورها، کالا را اروپايي معرفي مي کردند برخورد کرده ايم.
رييس اتحاديه فروشندگان لوازم خانگي تهران از افزايش 10 تا 12 درصد قيمت لوازم خانگي خبر داد و گفت: اين افزايش قيمت براي مردم کم اهميت است و از آنجا که مردم لوازم خانگي را براي يک بار خريداري مي کنند، به اين افزايش نسبي قيمت توجهي نمي کنند.

محمد طحان پور در گفت وگو با ايلنا گفت: گراني کالاهاي مصرفي از آنجا که مردم هر روز با آنها سروکار دارند با اهميت و بر روند معيشت آنها تاثير گذار است اما مردم در خريد کالاهاي بادوام نظير لوازم خانگي بيشتر به دنبال تکنولوژي هستند و در اين راه بيشتر سراغ کالاهاي خارجي را مي گيرند.وي ادامه داد: کالاهاي خارجي براي مردم از اعتبار بيشتري برخوردار است چراکه حداقل در ظاهر از جلوه بهتري برخوردار است ضمن اينکه کيفيت بالاتري هم دارد. به همين دلايل مردم حاضرند با افزايش 12 درصدي قيمت آن کنار بيايند.

طحان پور وضعيت واردات لوازم خانگي در شرايط تحريم و تاثير آن بر قيمت را چنين شرح داد: تجار راه هاي واردات را به هر طريقي که باشد پيدا مي کنند، ضمن اينکه بيشتر واردات ما از کشور هاي ترکيه و چين انجام مي شود که با اين کشور ها هم به اندازه کشورهاي اروپايي مشکل نداريم.وي افزود: بسياري از کالاهايي هم که در بيلبورد هاي تبليغاتي به عنوان کالاهاي آلماني و اروپايي معرفي مي شوند، ساخت کشور ترکيه و چين هستند که در اتحاديه با چند فروشنده که در فاکتورها، کالا را اروپايي معرفي مي کردند برخورد کرده ايم.

رييس اتحاديه فروشندگان لوازم خانگي تهران تاکيد کرد: تحريم ها بر بازار لوازم خانگي تاثير کلي دارد و کار را براي واردکننده ها مشکل کرده است. در شرايط فعلي که بازار دوران رکود را سپري مي کند، بيشتر فشار تحريم به واردکننده ها و توليدکننده ها وارد مي آيد.وي با اشاره به دوران رکود بازار لوازم خانگي گفت: ميزان نقدينگي نزد مردم پايين است و اعتبارات بانک ها محدود شده است. نزديکي به ماه مبارک رمضان و افزايش ميزان عروسي ها نيز تاثير چنداني بر قيمت ها نداشته است. در اين شرايط براي کاسب ها صرف نمي کند که کالا را در انبار انباشته کنند.

وي فصل خريد کولر را براي مردم تمام شده دانست و تصريح کرد: بايد به فکر فروش لوازم گرما زا باشيم که مردم خريد اين لوازم را هم تا قبل از بروز سرما آغاز نمي کنند. طحان پور ادامه داد: در اين شرايط رکود و تحريم فقط کالاهاي دو کمپاني مشهور کره اي مشتريان زيادي دارند و به محض وارد شدن آن به واحدهاي صنفي مشتري آن براي خريد آماده است.
Bookmark and Share
نظرات بینندگان:
نام:
ایمیل:
* نظر: