کد خبر:۵۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۲
تعداد بازدید: 3914
print نسخه چاپی
send ارسال به دوستان
saveذخیره
تبليغات كتاب در رسانه‌ها مغفول مانده است
ي‌مهري تبليغاتي در حوزه كتاب و كتابخواني در بسياري از موارد به ضرر فعالان اين حوزه و مردم است، زيرا كتاب را از مردم دور مي‌كند و در مقابل وسايل تجملاتي را براي آنان پررنگ و ارزشمند جلوه مي‌دهد
مديرعامل انجمن فرهنگي ناشران بين‌الملل ايرانيان با اشاره به محدوديت‌هاي تبليغ كتاب در كشور، گفت: اغلب روزنامه‌هاي دولتي قيمت پرفروش‌ترين برندهاي تلفن همراه را در روزنامه‌هاي خود درج مي‌كنند اما اعلام مي‌كنند كه نوشتن اسم كتاب‌هاي پروفروش تبليغات است.

احد رضايي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران، گفت: تبليغات فرهنگي كشور به عهده سه ارگان صدا و سيما، شهرداري تهران و روزنامه‌ها است و متاسفانه مديريت در اين سه نهاد به گونه‌ مطلوبي نيست.

وي افزود: از روزنامه‌هايي كه خصوصي هستند، انتظار زيادي نمي‌رود ولي روزنامه‌هاي دولتي مثلا جديدترين و پرفروش‌ترين برندهاي تلفن همراه، رايانه دستي، تلويزيون و... را منتشر مي‌كنند اما خبر نمايشگاه كتاب يا كتاب‌هاي پرفروش را تبليغات مي‌دانند.

رضايي با بيان اين‌كه تبليغات كتاب در كشور ما مغفول باقي مانده است، اظهار كرد: صدا و سيما هم جز برنامه‌هاي محدود كوتاه مدت در اطلاع‌رساني اخبار حوزه كتاب هيچ كوششي انجام نمي‌دهد و شهرداري نيز بيشتر به دنبال جذب آگهي‌هايي با قيمت بالا است.

وي تصريح كرد: اعتراض اصلي به صدا و سيما و مطبوعات است كه مي‌توانند اسم ناشر يا موسسه برگزاركننده يك رويداد فرهنگي را نياورد اما گزارش خبري خوب و مناسبي تهيه كند.

به گفته مديرعامل انجمن فرهنگي ناشران بين‌الملل ايرانيان، بي‌مهري تبليغاتي در حوزه كتاب و كتابخواني در بسياري از موارد به ضرر فعالان اين حوزه و مردم است، زيرا كتاب را از مردم دور مي‌كند و  در مقابل وسايل تجملاتي را براي آنان پررنگ و ارزشمند جلوه مي‌دهد.

برچسب ها: تبليغات ، كتاب ، رسانه
Bookmark and Share
نظرات بینندگان:
نام:
ایمیل:
* نظر: