کد خبر:۵۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۱
تعداد بازدید: 3269
print نسخه چاپی
send ارسال به دوستان
saveذخیره
غذاهاي دير هضم در ماه رمضان مصرف شود
دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت اعلام کرد: با توجه به ساعات طولانی گرسنگی در روز باید در ماه مبارک رمضان غذاهایی را مصرف كرد که به کندی و دیر، هضم می شوند.
به گزارش خبرگزاری دانشجو، بر اساس اعلام دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت غذاهای دیرهضم معمولاً هشت ساعت در دستگاه گوارش باقی می مانند، در حالیکه غذاهای زود هضم تنها سه تا چهار ساعت در معده می مانند و فرد به زودی احساس گرسنگی خواهد کرد.
 
بنابراين گزارش، حبوبات و غلات همچون؛ جو، گندم، جو دوسر، لوبیا، عدس، آرد سبوس دار و برنج با پوست از جمله غذاهاي دير هضم به حساب مي آيد و غذاهای زود هضم، غذاهایی است که حاوی قند و آرد سفید هستند.
 
همچنین، غذاهای سرخ شده باید به مقدار کم مصرف شوند؛ چرا که باعث عدم هضم، سوزش سردل و اختلال در وزن مناسب می شوند.
 
اين گزارش مي افزايد: افراد بايد از خوردن غذاهای حاوی قند زیاد، سرخ كردني، پرچرب و همچنين چاي زياد در هنگام سحر خودداري كنند؛ چرا که مصرف چاي، باعث افزایش ادرار شده و از این طریق نمک های معدنی که در طول روز بدن به آنها نیاز دارد، دفع می شوند.
 
بنابر اعلام دفتر بهبود تغذيه جامعه، مصرف کربو هیدرات های مرکب در سحر باعث کاهش گرسنگی شده و حلیم نیز یک منبع عالی پروتئین بوده و به عنوان یکی از غذاهای دیر هضم محسوب می شود.
 
لازم به ذکر است، خرما منبع عالی قند، ‌فیبر، کربوهیدرات، پتاسیم و منیزیم بوده كه مصرف آن در زمان افطار و سحر بسيار مناسب است همچنين مصرف زیاد آب یا آب میوه در فاصله بین افطار و زمان خواب بسیار منسب است؛ چرا که باعث تأمین آب مورد نیاز بدن می شود.
برچسب ها: رمضان ، غذاي دير هضم
Bookmark and Share
نظرات بینندگان:
نام:
ایمیل:
* نظر: