کد خبر:۴۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۵
تعداد بازدید: 8218
print نسخه چاپی
send ارسال به دوستان
saveذخیره
خلاصه اظهارات 13 مسؤول درباره اعتياد دانش آموزان
اعتياد 30 هزار دانش آموز دروغ است؟
بعضي از افراد اظهارنظر مي کنند، برخي مسؤولان درباره اش آمار مي دهند و گفته شده به زودي تحقيقات جامعي که درباره اش انجام داده اند، منتشر مي شود، اما با اين حال، اعتياد همچنان در مدارس قرباني مي گيرد
بعضي از افراد اظهارنظر مي کنند، برخي مسؤولان درباره اش آمار مي دهند و گفته شده به زودي تحقيقات جامعي که درباره اش انجام داده اند، منتشر مي شود، اما با اين حال، اعتياد همچنان در مدارس قرباني مي گيرد. به اين بهانه گفتارهاي اشخاص مختلف و آمارهاي قطره چکاني که از سوي خبر آنلاين منتشر شده است، از نظر مي گذرد.

مديرکل سلامت و پيشگيري از آسيبهاي اجتماعي وزارت آموزش و پرورش: ما در حال حاضر به دليل نبود آمارهاي شفاف در رابطه با نبود اعتياد در مدارس با مشکلاتي روبه رو هستيم که بر اين اساس گروهي از کارشناسان با مطالعه روي بيش از 30 استان کشور براي اولين بار آمار شفاف و روشني را از ميزان اعتياد در مدارس ارائه مي دهد که کارهاي تحقيقاتي اين امر به پايان رسيده و طي ماه هاي آينده اعلام مي شود.

جانشين دبيرکل ستاد مبارزه با موادمخدر: براساس بررسي هاي صورت گرفته، در برخي مدارس حاشيه اي نقاط آسيب پذير دانش آموزان به مصرف کننده موادمخدر تبديل شده اند. با توجه به شرايط يادشده زنگهاي خطر درخصوص رواج موادمخدر در ميان دانش آموزان مدارس اين مناطق به صدا درآمده است.يکي از مسؤولان وزارت آموزش و پرورش: تنها برنامه وزارت آموزش و پرورش براي دانش آموزان معتاد، اخراج تدريجي آنهاست.

يک جامعه شناس: متأسفانه امروزه کمتر شاهد روابط عاطفي بين معلمان و دانش آموزان هستيم. غلبه نگرش اقتصادي در ميان دست اندرکاران آموزشي، موجب غفلت آنها از مسؤوليتهاي تربيتي شان شده است. امروز شاهد پايين آمدن سن اعتياد و راهيابي آن به مدارس راهنمايي و دبيرستان هستيم.مديرکل امور فرهنگي پيشگيري ستاد مبارزه با موادمخدر: دانش آموزان تهراني در حوزه اعتياد نسبت به ساير دانش آموزان کشور در وضع بدتري قرار دارند و هفت دهم معتادان دانش آموز هستند.

عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس: در دنيا براي پيشگيري از اعتياد به ازاي هر دانش آموز 20 دلار هزينه مي کنند و اين رقم در ايران به ازاي هر دانش آموز نيم دلار است. انکار وجود اعتياد در بين دانش آموزان تنها پاک کردن صورت مسأله است و هيچ کمکي به حل وضعيت موجود نمي کند.

وزير آموزش و پرورش: اعتياد در واقع يک بيماري است و آموزش و پرورش در صورت برخورد با چنين موارد شيوه هاي قانوني و درماني را پيش مي گيرد و به هيچ وجه به دنبال اخراج نيست. درباره اين موضوع صحبت نکنيد، به چيزهاي خوب فکر کنيد. من منکر نيستم که عده اي دانش آموز معتاد داريم، اما شما بگوييد کجاي کشور معتاد وجود ندارد؟ مگر معتاد را بايد به مدرسه راه داد؟ وي را بايد به بيمارستان بفرستيم تابهبود پيدا کند، چرا که اين دانش آموز بيمار است و بايد پس از بهبود به کلاس درس برگردد. فرد معتاد در خارج از مدرسه مبتلا شده و اين بيماري را به داخل سرايت داده و برعکس اين موضوع ممکن نيست.
 
فرمانده نيروي انتظامي: آموزش و پرورش ما هرچه دانش آموز معتاد است از مدرسه بيرون مي کند، بعد مي گويند، هيچ دانش آموز معتادي نداريم. عمده معتادان ما ترک تحصيلي ها هستند. اينکه گفته مي شود حتي يک دانش آموز تا به حال لب به موادمخدر نزده است، درست نيست و آموزش و پرورش بايد تحقيقات لازم را در اين زمينه شروع کند. آمار 30 هزار دانش آموز معتاد در برخي مقالات اشاره و عنوان شده بود، اما اين به معناي تأييديه ستاد مبارزه با موادمخدر نيست.

مشاور وقت دبيرکل ستاد مبارزه با موادمخدر: شمار دانش آموزان معتاد در کشور 30 هزار نفر است. از سال 1381 تا 85 بيش از 10 ميليارد تومان از اعتبارات ستاد مبارزه با موادمخدر به وزارت آموزش و پرورش تخصيص داده شده بود تا طرح جامع آموزشي و اطلاع رساني پيشگيري از مصرف موادمخدر و روانگردانها براي دانش آموزان اجرا شود.

عضو کميسيون اجتماعي مجلس: اعتياد دانش آموزان يک بحث است و روي آوردن اين قشر به سوي موادمخدر صنعتي بحثي ديگر که بايد مورد بررسي کامل قرار گيرد. آمار و رقمي درخصوص تعداد دانش آموزان مبتلا به اعتياد در کشور وجود ندارد.

عضو کميسيون اجتماعي مجلس: آمار دقيقي از دانش آموزان معتاد وجود ندارد و آمارهايي که ارايه مي شود براساس يک سري استنادهاي غيرواقعي شکل گرفته است. هيچگاه 30 هزار دانش آموز معتاد در سطح آموزش و پرورش وجود ندارد و نبايد به آمارهاي غيرواقعي که ارايه مي شود، استناد کرد.عضو کميسيون فرهنگي مجلس: اعتياد به شکل نگران کننده اي در سطح مدارس گسترش يافته است. 
Bookmark and Share
نظرات بینندگان:
نام:
ایمیل:
* نظر: