کد خبر:۳۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۹
تعداد بازدید: 8714
print نسخه چاپی
send ارسال به دوستان
saveذخیره
تازه واردهاي سال 89 از خودروي چيني تا محصول تمام ايراني
توليد و عرضه خودروي چيني جايگزين پيکان به عنوان مهمترين برنامه بزرگترين شرکت خودروسازي کشور مطرح است که بر اساس وعده هاي داده شده، اين خودرو ...
بر اساس وعده شرکتهاي خودروساز، بازار خودروي کشور امسال در کنار افزايش کيفيت توليدات داخلي بايد منتظر عرضه محصولات جديدي باشد، از خودروي چيني جايگزين پيکان، سمند تغيير شکل يافته و پژو 207 آي گرفته تا خودروي تمام ايراني سايپا که قرار است به زودي مينياتور به يک نام تمام ايراني تغيير يابد.

به گزارش فارس، خودروسازان بايد امسال در کنار افزايش کيفيت توليدات خود به وعده هايي که در مورد توليد و ارايه محصولات جديد داده اند نيز عمل کنند و با انجام برنامه ريزي دقيق در اين زمينه مانع ايجاد تأخير در اجراي برنامه هايشان شوند.

توليد و عرضه خودروي چيني جايگزين پيکان به عنوان مهمترين برنامه بزرگترين شرکت خودروسازي کشور مطرح است که بر اساس وعده هاي داده شده، اين خودرو از نيمه دوم سال جاري وارد بازار مي شود.هرچند در ابتدا قيمت اين خودرو کمتر از 8 ميليون تومان عنوان شد، ولي پس از مدتي مسؤولان ايران خودرو اعلام کردند قيمت پايه خودروي جايگزين پيکان حدود 8 ميليون تومان است، ولي در واقع قيمت خودروي مطابق با استاندارد يورو 4 با قيمت خودروي داراي استاندارد يورو 2 متفاوت است و به اين ترتيب قيمت خودروي جايگزين پيکان با نصب ايربگ و ترمز ABS به کمتر از 10 ميليون تومان خواهد رسيد.

با پيشرفت مذاکرات ايران خودرو و طرف چيني، 7 دستگاه از خودروي جايگزين پيکان براي انجام تستهاي مربوطه و دريافت تأييديه دستگاه هاي مرتبط از جمله سازمانهاي استاندارد، محيط زيست، بهينه سازي مصرف سوخت و بازرسي به کشور وارد شد.

به اين ترتيب چهار خودرو به اين چهار سازمان ارايه شد و سه خودروي ديگر نيز در مدلهاي متفاوتي هستند که توليد آنها بر اساس برنامه در دستور کار قرار خواهد گرفت. به گفته ميرجواد سليماني، قائم مقام مديرعامل ايران خودرو، خودروي جايگزين پيکان استانداردهاي 55 گانه را پاس کرده و سازمان استاندارد مجوز توليد اين خودرو را صادر کرده است.

وي مي گويد: قيمت تمام شده توليد خودروي مدنظر در اروپا، آمريکا و ژاپن بالاتر از 10 ميليون تومان خواهد بود. به اعتقاد وي، تيراژ اقتصادي توليد اين خودرو ساليانه 50 هزار دستگاه است.

عرضه 207 آي با قيمت 19 ميليون تومان

توليد و عرضه پژو 207 با قيمت 15/5 تا 19 ميليون تومان نيز يکي ديگر از برنامه هاي ايران خودرو در سال جاري است، قيمت پايه اين خودرو 15 ميليون و 500 هزار تومان در نظر گرفته شده است که در مورد مدل فول آپشن و تمام اتوماتيک اين رقم به 19 ميليون تومان مي رسد. بر اساس برنامه ريزي انجام شده، در سال جاري 20 هزار دستگاه خودروي 207 آي توليد و عرضه خواهد شد که متناسب با ميزان تقاضا در سالهاي آينده قابل افزايش است.
قرار است 50 درصد توليد پژو 207 آي در داخل انجام شود و توليد داخلي اين خودرو طي سالهاي آينده به 90 درصد برسد.

جواد نجم الدين، مديرعامل ايران خودرو ظاهر زيبا، امکانات و تجهيزات و ايمني بالاتر و مصرف سوخت پايين را از جمله مزاياي 207 نسبت به 206 عنوان کرد. وي در پاسخ به اين پرسش که آيا با توليد پژو 207 ، توليد پژو 206 کاهش خواهد يافت؟ گفته بود: توليد 206 همچنان به قوت خود باقي است و ما به دنبال خودکفايي در توليد اين خودرو هستيم.

نجم الدين، مشترک بودن بخش قابل توجهي از قطعات دو خودروي 206 و 207 را نکته اي مثبت ارزيابي کرده و مي گويد: خودکفايي در توليد 206 به منزله خودکفايي در خودروي 207 خواهد بود. وي خاطرنشان مي کند: خودروي 207 داراي تجهيزات ايمني جديدي است و به صورت گيربکس دستي و خودکار از ابتداي سال آينده عرضه مي شود.

توليد «رانا» همچنان منتظر تصميم هيأت مديره

در کنار توليد محصولات جديدي مانند خودروي چيني جايگزين پيکان و پژو 207 آي، توليد خودروي رانا که روزي قرار بود دومين خودروي ملي ايران خودرو باشد، همچنان در هاله اي از ابهام قرار دارد. توليد اين خودرو که با هدف گذاري قيمتي زير 10 ميليون تومان مطرح شد، چندين ماه است که در انتظار تصميم گيري هيأت مديره ايران خودرو به سر مي برد.

به گفته مسؤولان ايران خودرو توليد رانا با قيمت 10 ميليون تومان صرفه اقتصادي ندارد و به همين خاطر بايد ديد آيا توليد و عرضه چنين محصولي با قيمتي بالاتر توجيه پذير است يا خير؟ جواد سليماني، قائم مقام مديرعامل ايران خودرو نيز در پرسش به اين سؤال که چرا به جاي پرداختن به توليد رانا به دنبال توليد يک خودروي چيني هستيد؟ مي گويد: توليد رانا نيازمند صرف هزينه هاي طراحي است، ولي خودروي چيني مورد نظر طراحي شده و به سرمايه گذاري در اين زمينه نيازي نيست. وي با بيان اينکه پروژه توليد خودروي چيني جايگزين پيکان نيازمند هزينه زيادي نيست، معتقد است: اين خودرو فقط بايد صنعتي سازي شود و به توليد انبوه برسد.

توليد خودروهاي زير 10 ميليون تومان در فارس و تبريز

از جمله برنامه هاي ايران خودرو در سال جاري مي توان به توليد و عرضه سمند و پژو پارس جديد و همچنين افتتاح سايت کرمانشاه اشاره کرد. در زمينه ايجاد سايتهاي داخلي نيز توليد سمند سرير در سايت بابل و همچنين توليد محصولاتي با قيمت زير 10 ميليون تومان در سايتهاي فارس و تبريز از جمله مواردي است که مديرعامل ايران خودرو وعده تحقق آنها را در آينده اي نزديک داده است.

همچنين پژو پارس جديد ELX و LX با کيسه هوا و سيستم هاي ترمز ABS ، ضد سرقت، ترمز ديسکي عقب، تزيينات جديد و موتور تي يو پژو 207 آي و سوزوکي با موتور 2400 سي سي در سال جاري به بازار عرضه خواهند شد.

طلسم عرضه خودروي تمام ايراني شکسته مي شود؟

شرکت سايپا به عنوان دومين شرکت خودروسازي کشور نيز براي افزايش تيراژ توليد خود در سال جاري و رقابت با ايران خودرو برنامه ريزي مشخصي را انجام داده است.

توليد و عرضه مينياتور که دومين خودروي ملي يا تمام ايراني محسوب مي شود، مهمترين برنامه سايپا در سال جاري است. بر اساس برنامه ريزي انجام شده عرضه اين محصول بايد در سال گذشته صورت مي گرفت که اين کار عملي نشد و خريداران اين خودرو همچنان در انتظار تحويل خودروي خود هستند.

در همين حال اقدامات لازم براي تغيير نام مينياتور و تعيين يک نام کاملاً ايراني براي اين محصول در حال انجام است. توليد محصول جديد پرايد 151 که همان وانت پرايد است در سايت سايپاي خمين و افتتاح کارخانه خودروسازي سايپا کاشان به همراه سايت اختصاصي توليد محصول S81 (مينياتور) با ظرفيت توليد ساليانه 150 هزار دستگاه خودرو از جمله مهمترين برنامه هاي اين شرکت خودروسازي در سال جديد محسوب مي شود.
Bookmark and Share
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۳
0
0
به نظرمن با بدقولي سايپا درمورد مينياتور اين حرف خنده داري است كه بگوييم سايپا باايران خودرو رقابت مي كند
محمد جواد حبیبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۳۱ - ۱۳۸۹/۰۴/۰۵
0
0
سلام
خسته نباشید
بالا بردن کیفیت خودروها همش شعاره
میان سایپا و ایران خودرو فقط پول حکم میکنه
جان مردم هیچ اهمیتی نداره
وگرنه محصولات به این بی کیفیتی چرا انقدر گرون دست مردم زجر کشیده ما
میرسه؟؟
شما فردا باید پیش خدا جواب بدید
بابت هر کشته ای که نه به دلیل بی احتیاطی
بلکه بخاطر نبود کیسه هوا نبود ایمنی بدنه نبود ترمز خوب
جواب شما با خدا که انقدر مردم رو اذیت میکنید
یا حق
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۸
1
0
خودروهای تولید سایپا کیفیت پایین تری نسبت به ایران خودرو دارد
علیرضافارسی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۹
0
0
سلام قیمتها فوق العاده گران است اگرتجهیزات هم اضافه کنند دیگرهیچ
مجید
|
KUWAIT
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۳
0
0
سلام قیمت خودرو خارجی بسیار گران است
af
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۲
0
0
سلام خسته نباشيد اتومبيل فقط امريكايي .
مشفق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۴
0
1
لطف کنید ایتقدر مردم رو کم شعور تلقی نکنید... کجا ایران خودرو با سایپا رقابت داره اگه واقعا به فکر اصلاح صنعت خودرو در کشور هستید و قصد بالا بردن کیفیت خودرو ها رو دارید تجارت رو آزاد کنید ...ببینم وقتی ماشینهای روز دنیا از قبیل بنز،bmw،بیوک،تویوتا،opel و ... وارد کشور شدن کسی میره پرشیا یا سمند بخره .... چرا میرید خودروی چینی وارد می کنید که بگید آره مثلا پرشیا از لیفان بهتره ...بسه دیگه عوام فریبی....بسه
moeb
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۲
0
0
ایران خودرو وسایپا هردو در طی ده سال اخیر پیشرفت فوق العاده ای داشته اند .... اما نه در کیفیت بلکه در پر کردن حساب های بانکی دست اندر کاران شرکت هایشان ... پیشرفتی به قیمت جان صد ها هزار ایرانی که به خاطر بسته بودن درهای واردات خودرو از کشور های دیگر به دست آمد... ایا واقعا فکر میکنید قیمت تمام شده خودروی مثل پراید 9میلیون ویا سمند 15 میلیون است بدون شک هزینه تولید این خودرو ها یک سوم قیمت ارایه شده است...... اما آنچه که روشن است این دو شرکت همچنان اراده کرده اند که پله های ترقی را یکی پس از دیگری بپیمایند پله های از جنس کشته شدگان تصادفات ...
نظرات بینندگان:
نام:
ایمیل:
* نظر: