کد خبر:۲۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۱
تعداد بازدید: 4530
print نسخه چاپی
send ارسال به دوستان
saveذخیره
کاهش ساعات کاری در ماه مبارک رمضان
سخنگوی دولت با بیان این مطلب افزود: مانند سال گذشته ساعت کاری صبح‌ها یک ساعت دیرتر از حالت معمول آغاز خواهد شد و یک ساعت نیز زودتر به اتمام خواهد رسید.
سخنگوی دولت اعلام کرد: در ماه مبارک رمضان مانند سال گذشته ساعات کاری کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران، "غلامحسین الهام" با بیان این مطلب افزود: مانند سال گذشته ساعت کاری صبح‌ها یک ساعت دیرتر از حالت معمول آغاز خواهد شد و یک ساعت نیز زودتر به اتمام خواهد رسید.

مدیریت شهری برای ترافیک ماه مبارک رمضان و مهر آمادگی کامل دارد

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: مدیریت شهری شهر تهران برای مرتفع کردن مشکل ترافیکی شهر تهران با آغاز ماه مبارک رمضان و همچنین شروع سال تحصیلی جدید با همکاری دیگر دستگاههای ذیربط آمادگی کامل دارد.

به گزارش مهر سید جعفر تشکری هاشمی در اولین جلسه " ستاد مهر " که صبح روز یکشنبه به منظور تبادل نظر مسئولان دستگاههای دست اندرکار و اتخاذ راهکارهای اجرایی برای مدیریت ترافیک شهر تهران سخن می گفت با اعلام این مطلب تاکید کرد : با توجه به اینکه با آغاز ماه مبارک رمضان عادات سفرهای مردم در سطح شهر تغییر می کند باید مدیریت شهری به گونه ای برنامه ریزی کند تا روزه داران بتوانند به طور منطقی و راحت در سطح شهر تردد کنند.

وی در این جلسه که با حضور سید علی لطفی زاده دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای ایران، سرهنگ روشنی نماینده پلیس راهور تهران بزرگ، علوی مدیر عامل شرکت گاز خودرو، نایبی معاون سیاسی فرماندار تهران و همه مدیران کل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری برگزار شد بر لزوم استفاده از ساعت شناور برای آغاز و پایان کار ادارات، مدارس و اصناف شهر برای کنترل ترافیک تهران تصریح کرد.

تشکری هاشمی در رابطه با نحوه به کار گیری ایده ساعت شناور گفت : باید طوری برنامه ریزی شود که شروع به کار کارخانه ها و نیروهای مسلح حدود ساعت 6 صبح، ادارت تا ساعت 8 و بازاریان نیز از ساعت 9 به بعد در محل کار خود حاضر شوند و برای بعد از ظهر نیز با ترکیبی مشابه این کار پایان یابد و تلاش شود تا قبل از ساعت 6 اوج ترافیک پایان یابد.

باید طوری برنامه ریزی شود که شروع به کار کارخانه ها و نیروهای مسلح حدود ساعت 7 صبح، ادارت تا ساعت 8 و بازاریان نیز از ساعت 9 به بعد در محل کار خود حاضر شوند

تشکری هاشمی معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه تاکید کرد : علاوه بر این به دولت پیشنهاد دادیم که در ماه رمضان ساعات اضافه کار برای کارمندان ادارات حذف شود تا مشکل ترافیک حادتر نشود.

بنا به گفته تشکری هاشمی در آغاز سال تحصیلی نیز همین مشکل وجود خواهد داشت و باید تلاش شود در این ایام هم با توزیع منطقی ساعات ترافیک حجم آن کاهش داده شود که برای رفع مشکل در اول مهر نیز پیشنهاد آغاز ساعت کاری برای ادارات، دستگاهها و نهادها و اصناف شهر تهران یک ساعت قبلتر از وضعیت اتخاذه شده در ماه رمضان خواهد بود.

وی با اعلام اینکه شرکت تاکسیرانی و اتوبوسرانی شهر تهران برای خدمات رسانی به شهروندان در مناسبتهای ماه رمضان آمادگی دارند گفت : ما از هم اکنون خود را برای برنامه ریزی و خدمات رسانی به شهروندان در جهت حضور پر شکوه آنان در شبهای لیالی قدر و همچنین نماز عید فطر آماده کرده ایم.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه این جلسه یکی دیگر از مشکلات پیش روی ترافیک شهر تهران را نمایشگاههای پاییزه برشمرد و اعلام کرد : این نمایشگاهها که مورد نیاز شهروندان نیز هست مشکلات عدیده ای را برای ترافیک شهر ایجاد می کند که ما توصیه می کنیم با انتقال آنها به حاشیه های شهر از این مشکل کاسته شود.

مهندس تشکری هاشمی در حاشیه نخستین جلسه ستاد مهر رمضان در جمع خبرنگاران گفت: در تهران بیش از 3500 اتوبوس گازسوز وجود دارد اما روزانه 800 تا 900 اتوبوس اصلا فرصت سوخت گیری پیدا نمی‌کنند که این امر می تواند خدمات رسانی را به ویژه با بازگشایی مدارس و افزایش سفرهای روزانه با مشکل مواجه کند.

وی با بیان اینکه از مسئولان امر تقاضا داریم هر چه سریعتر مشکل جایگاه‌های CNG را برطرف کنند افزود : باید مشکل جایگاه های سوخت CNG هرچه سریعتر برطرف شود تا اتوبوس‌ها متوقف نشوند.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: تاکسی های گازسوز نیز برای سوخت گیری با مشکلاتی مواجه اند چنانچه باید روزانه حدود یک ساعت در صف های عریض و طویل معطل شوند یعنی زمانی را که باید در ناوگان خدمات رسانی کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه در حدود 3 هزار و 500 اتوبوس، 2 هزار و 700 تا 2 و 800اتوبوس در روز سوختگیری می‌کنند، گفت: نمی خواهیم از مسئولین خرده بگیریم بلکه قصد داریم با تعامل مشکلات موجود را برطرف کنیم.

تشکری هاشمی در ادامه با اشاره به اینکه تعامل سازنده دستگاهها با یکدیگر رمز موفقیت است، گفت: شهر از نبودن مدیریت واحد شهری رنج می‌برد اما در این میان باید با هماهنگی و همدلی مسائل و مشکلات موجود در شهر را به حداقل برسانیم و نهایت همکاری ها بین ارگان ها و نهادهای ذی ربط صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه در فرصت اندک باقی مانده به آغاز سال تحصیلی جدید باید اقدامات پیشگیرانه‌ای برای مشکلات شهروندان انجام دهیم، گفت: با شروع ماه مبارک رمضان عادت سفر شهری مردم تغییر می‌کند و اگر این موضوع در چارچوب منطقی صورت نگیرد، تراکم ترافیک را در صبح و بعد از ظهر شاهد خواهیم بود.

معاون شهردار تهران در ادامه به سیستم سرویس مدارس اشاره کرد و گفت : در دو سال گذشته مصوبه‌ای در وزارت کشور مبنی بر جابه جایی دانش آموزان توسط تاکسیرانی داشته‌ایم که البته با مقاومت اشخاصی که اقدام به این کار می‌کردند و برخی از مدارس روبرو بوده‌ایم اما شهرداری تهران آمادگی دارد این کار را به خوبی انجام دهد.

وی با بیان اینکه در تابستان ترددهای شهری کاهش می‌یابد و فعالیتهای عمرانی افزایش می‌یابد، گفت: باقی مانده این کارها باعث کندی حرکت خودروها می‌شود و باید کارهای عمرانی به گونه‌ای تنظیم شود که در نیمه شهریور از سطح شهر جمع‌آوری شوند.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های عمرانی بزرگی همانند تونل توحید و پل جوادیه در حال ساخت است، گفت: از معاونت فنی و عمران خواسته ایم تا معضلات موجود در این زمینه را به حداقل برسانند تا شهروندان دچار مشکل نشوند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به شیوع آنفلوانزای جدید گفت: با آغاز سال تحصیلی و تجمع دانش آموزان در مدارس ضرورت دارد که آموزش های شهروندی با همکاری وزارت بهداشت و همکاری پلیس مدرسه انجام دهیم تا مشکلی برای شهروندان ایجاد نشود.

وی همچنین درمورد جزئیات اجرای چهارمین خط BRT در تهران گفت: خط 4 سامانه اتوبوسرانی تندور که از تجریش تا راه آهن ادامه دارد در سه مرحله اجرایی و تکمیل می شود که در مرحله نخست شاهد تغییر جهات حرکتی خودروهای عبوری در طول این مسیر خواهیم بود.

تشکری هاشمی افزود: این خطوط از میدان تجریش آغاز و تا راه آهن ادامه دارد و نمی‌گذاریم در طول مسیر به درختان آسیبی وارد شود.

وی ادامه داد: تا پیش از آغاز سال تحصیلی جدید خط ویژه این مسیر ایجاد خواهد شد تا اتوبوس ها به صورت پیوسته بتوانند در خط ویژه از تجریش تا راه آهن را طی کنند و در نهایت این خط تا پایان سال به مرور تکمیل و تجهیز خواهد شد.

مهندس تشکری هاشمی با تاکید براینکه مطالعات ترافیکی و نرم افزاری و تجربه سایر خطوط تندرو نشان می دهد که با ایجاد چهارمین خط BRT حرکت خودروهای شخصی در این محدوده کاهش می یابد و به دنبال آن شاهد کاهش ترافیک خیابان ولیعصر خواهیم بود گفت: با ایجاد خط تندرو در خیابان ولیعصر ضمن کاهش ترافیک، آلودگی هوا و آلودگی صوتی می توانیم زیبایی و آرامش را به این خیابان تاریخی بازگردانیم و این خیابان را از صدر پرترافیک ترین و شلوغ ترین خیابان های شهر خارج سازیم.

معاون شهردار تهران با تایکد براینکه خیابان ولیعصر به عنوان طولانی ترین خیابان شهر تهران و خیابانی تاریخی از اهمیت ویژه ای برخوردار است گفت: این خیابان اکنون در لابه لای دود و سرو صدا و ترافیک گم شده است ولی ما تاکید داریم بدون کوچکترین آسیب به فضای سبز این خیابان و شکل و ظاهر آن با احداث خط اتوبوسرانی تندرو و کاهش ترافیک زیبایی های گم شده این خیابان را به آن بازگردانیم.
Bookmark and Share
نظرات بینندگان:
نام:
ایمیل:
* نظر: