کد خبر:۱۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۸:۳۴
تعداد بازدید: 5353
print نسخه چاپی
send ارسال به دوستان
saveذخیره
اينترنت؛ عرصه رقابت برای فروش كتاب
بحران اقتصادی در جهان باعث شده است شركت‌ها و كتاب‌فروشی‌های آمريكايی برای فروش محصولات خود به اينترنت روی آورند.
به گزارش خبرگزاری كتاب ايران به نقل از «بيگ‌جيم اينداستريز»، بحران اقتصادی در جهان باعث شده است كه ناشران، شركت‌ها و كتاب‌فروشی‌های آمريكايی برای فروش محصولات خود به اينترنت روی آورند.

به گفته «دانيل كلنسی» مدير بخش كتاب گوگل، اين شركت‌ پروژه درآمدزای كتاب خود را در سال 2002 آغاز كرد و در اين راستا سعی كرد عنوان‌های زيادی را در دسترس كاربران قرار دهد. او در اين‌باره گفت: «كار شركت گوگل مربوط به جستجو و يافتن است كه با قرار دادن اطلاعات بيش‌تر بر روی اينترنت جستجو به نتيجه می‌رسد.»

در رقابت با آمازون، اين شركت اكنون تصميم دارد عرضه كتاب‌های خود را روی انواع تلفن همراه ممكن سازد. بسياری از اين كتاب‌ها نيز رايگان در دسترس كاربران قرار خواهند گرفت.

اما در اين ميان كتابفروشی‌های محلی آمريكا نيز دست از تلاش برنداشته و سعی می‌كنند با قرار دادن ليست كتاب خود بر روی سايت‌ها و آسان‌تر كردن خريد اينترنتی كتاب، فروش خود را بالا ببرند.

يكی از اين كتاب‌‌فروشی‌ها در واشنگتن، اعلام كرده با استفاده از اينترنت توانسته‌ است آمار فروش خود را ۴۳ درصد نسبت به سال گذشته افزايش دهد. كتابفروشی «مايكل» بيش از ۲۵ سال پيش تاسيس شده‌ و اكنون دويست و پنجاه هزار جلد كتاب دارد و خريد بيش از ده هزار عنوان كتاب را از طريق اينترنت برای كاربران میسر كرده ‌است.
Bookmark and Share
نظرات بینندگان:
نام:
ایمیل:
* نظر: