کد خبر:۱۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۸۷ - ۰۶:۰۷
تعداد بازدید: 1635
print نسخه چاپی
send ارسال به دوستان
saveذخیره
ترفند جديد نويسندگان امريکايي براي فروش رمان‌هايشان
فروش رمان همراه با بازي كامپيوتري آن
اين روزها نويسندگان، ناشران و ديگر ارگان هاي درگير حوزه نشر کتاب از بازي هاي کامپيوتري براي کتاب خوان کردن نوجوانان استفاده و شايد سوءاستفاده مي کنند.
وقتي "پي.جي هارسما" اولين رمان علمي تخيلي خود را براي نوجوانان نوشت، نمي‌دانست واژه اوربيس را که در کتاب او يک سيستم بين سياره اي است، چگونه توضيح دهد و به خاطر همين مجبور شد با کمک شرکت هاي ديجيتالي بازي کامپيوتري آنلاين از روي رمانش بسازد که فروش فوق العاده اي داشته باشد.

"هارسما" که پيش از اين در زمينه مشاوره تبليغاتي در شرکت هاي آمريکايي کار مي کرده است، مي گويد وقتي کتابي بيانگر داستان يک بازي کامپيوتري است مطمئن باشيد با فروش بالايي برخوردار خواهد شد.

البته او تنها فردي نيست که کتابش را همراه يک بازي کامپيوتري روانه بازار کرده است چرا که اين روزها نويسندگان، ناشران و ديگر ارگان هاي درگير حوزه نشر کتاب از بازي هاي کامپيوتري براي کتاب خوان کردن نوجوانان استفاده و شايد سوءاستفاده مي کنند.

به گزارش برنا به نقل از نيويورک‌تايمز در نظرسنجي اخيري که موسسه پيو انجام داده است مشخص شده که حدود 97درصد از نوجوانان بين 12 تا 17 ساله آمريکايي روزانه به بازي‌هاي کامپيوتري مشغولند و حالا اگر قرار باشد حتي بخش اندکي از اين تعداد کتاب بخوانند تصور کنيد چه مبلغي نصيب ناشران خواهد شد.

"ريک ريوردان" نويسنده کتاب محبوب "پرسي جکسون و المپيکي ها" (Percy Jackson and the Olympians) مي گويد بچه ها با خواندن رمان هايي که آن را بازي کرده اند خود را در نقش قهرمانان بازي احساس مي کنند و لذت بيشتري از مطالعه مي برند.

وي ادامه مي دهد: هنوز کتابهايي که در بازار آمريکا بر اساس بازي هاي کامپيوتري نوشته مي شود نسبت به ديگران بيشتر فروش دارند که دليل اين امر را تنها بايد در ايجاد جذابيت کاذب در بين نوجوانان جستجو کرد.
Bookmark and Share
نظرات بینندگان:
نام:
ایمیل:
* نظر: